MENU
Zoeken
Home
Onze school
Missie en kernwaarden
Visie
Schoolplan
Team
Mentoren
Experts
Ondersteuning
Schoolleiding
Vacatures en stages
Organisatie
Inspraak
Reglementen
Overige informatie
Bezoek aan DNS
Jaarverslag
Onderwijs
De kenmerken van ons onderwijs
Pedagogiek
Didactiek
Het doen van onderzoek
Denkcirkel
Tot een leervraag komen
Onderzoek ontwerpen
Onderzoek uitvoeren
Presenteren
Reflecteren
Leergebieden en gereedschapsvakken
Mentoraat
DNS-competenties
Beoordelen
Examen en toetsen
Examen mavo
Examen havo en vwo
PTA
Examencommissie
Toetsenoverzicht
Afspraken toetsweek
Onderwijsondersteuning
Mentoraat
Leerlingondersteuning
Dyslexie
Decanaat
Keuzeformulieren
Doorstroomeisen
Headlines
Nieuwe leerlingen
Info leerlingen groep 8
Info ouders leerlingen groep 8
Virtuele tour en open dag
Aanmelden meeloopdag en informatieavond
Aanmelding, loting en toelating
Aanmelden
Info instroom vanaf jaar 2
Verhuizing
(voor)examenjaren
Eindexamenjaren
Schoolgids
Nieuws
Correspondentie ouders
Nieuwsbrieven
Contact
Contact mentor
Verzuim
Route
Inloggen
Facebook
Magister
Schoolmail
Simulise
Inloggen website
Home
Onze school
Missie en kernwaarden
Visie
Schoolplan
Team
Mentoren
Experts
Ondersteuning
Schoolleiding
Vacatures en stages
Organisatie
Inspraak
Reglementen
Overige informatie
Bezoek aan DNS
Jaarverslag
Onderwijs
De kenmerken van ons onderwijs
Pedagogiek
Didactiek
Het doen van onderzoek
Denkcirkel
Tot een leervraag komen
Onderzoek ontwerpen
Onderzoek uitvoeren
Presenteren
Reflecteren
Leergebieden en gereedschapsvakken
Mentoraat
DNS-competenties
Beoordelen
Examen en toetsen
Examen mavo
Examen havo en vwo
PTA
Examencommissie
Toetsenoverzicht
Afspraken toetsweek
Onderwijsondersteuning
Mentoraat
Leerlingondersteuning
Dyslexie
Decanaat
Keuzeformulieren
Doorstroomeisen
Headlines
Nieuwe leerlingen
Info leerlingen groep 8
Info ouders leerlingen groep 8
Virtuele tour en open dag
Aanmelden meeloopdag en informatieavond
Aanmelding, loting en toelating
Aanmelden
Info instroom vanaf jaar 2
Verhuizing
(voor)examenjaren
Eindexamenjaren
Schoolgids
Nieuws
Correspondentie ouders
Nieuwsbrieven
Contact
Contact mentor
Verzuim
Route
De kenmerken van ons onderwijs
Pedagogiek
Didactiek
Het doen van onderzoek
Denkcirkel
Tot een leervraag komen
Onderzoek ontwerpen
Onderzoek uitvoeren
Presenteren
Reflecteren
Leergebieden en gereedschapsvakken
Mentoraat
DNS-competenties
Beoordelen
Examen en toetsen
Examen mavo
Examen havo en vwo
PTA
Examencommissie
Toetsenoverzicht
Afspraken toetsweek
Onderwijsondersteuning
Mentoraat
Leerlingondersteuning
Dyslexie
Decanaat
Keuzeformulieren
Doorstroomeisen
Headlines
Home
>
Onderwijs
>
Het doen van onderzoek
>
Denkcirkel
Denkcirkel
Kenmerkend voor het leren in De Nieuwste School is het hoge realiteitsgehalte dat er in is verwerkt. Het is competentiegericht en competenties toon je altijd in een bepaalde context. Om leerlingen gelegenheid te geven bepaalde competenties te ontwikkelen, moet de school dan ook (kritische) situaties ontwerpen, waarin leerlingen zich die competenties kunnen eigen maken. Daartoe gaan leerling zelf onderzoek doen volgens de methodiek die de school ‘de denkcirkel’ noemt. De denkcirkel begint met een oriëntatie op een thema door experts, waaruit de leerling een onderzoeksvraag, een zogenaamde hartsvraag destilleert. Daarna volgt de onderzoeksfase, waarin de leerling zijn leervraag onderzoekt, kennis vergaart en competenties ontwikkelt. Resultaat van deze onderzoeksfase is een antwoord op de leervraag en/of een vervolgvraag. De leerling presenteert ten slotte zijn zelf geconstrueerde kennis en reflecteert op proces en eindproduct van zijn onderzoek.
Contactgegevens
Adres
De Nieuwste School
Sint Josephstraat 106
5017 GK Tilburg
Telefoon & e-mail
Tel. 013 - 5812066
E-mail:
Contact
Belangrijke links
Groep 8
Nieuws
Social media
website is gerealiseerd door
Web2Work