Verrijkingsklassen

De Nieuwste School biedt voor het eerst een verrijkingsprogramma aan voor leerlingen uit groep 8 van de basisschool. Ben jij een groep 8’er die nieuwsgierig is en wel zin heeft in een uitdaging? Schrijf je dan in voor de verwonderlessen op De Nieuwste School.

Wat gaan we doen?

Niets is zomaar wat het is, alles is anders. Je gaat kennis maken met het begrip: verwondering. Dit gaan we doen door alledaagse problemen eens goed te bestuderen en hier met behulp van nieuwe kennis oplossingen voor te bedenken. Of door jou vanuit nieuwe kennis te laten nadenken over welke alledaagse problemen je met deze nieuwe kennis zou kunnen oplossen. Je raadt het al. We gaan samen onderzoek doen. Zo maak je tijdens dit onderzoek iedere week kennis met een expert, die vanuit diens eigen expertise jou zal uitdagen om vanuit verwondering te leren. Daarbij levert iedere week jou een product op dat jij tijdens de afsluitende viering aan jouw ouder(s)/verzorger(s), opa’s en oma’s kunt laten zien. Na deze verwonderlessen heb je ervaren hoe verwondering jou kan helpen om richting te geven aan jouw eigen leren en hoe belangrijk kennis is om nieuwe ervaringen op te kunnen doen. En uiteraard heb je hiermee ook kunnen ervaren hoe het onderwijs op De Nieuwste School wordt aangeboden.

Inschrijven

Inschrijven verloopt via de basisschool. Geef dus bij je juf, meneer of de IB’er van school aan dat je graag deelneemt aan onze verwonderlessen.
Er is plaats voor 25 leerlingen. Indien er onvoldoende plaatsen beschikbaar zijn, stemmen we met de VO-scholen af hoe we de leerlingen het beste kunnen verdelen.

Inschrijven kan tot 01-10-2024.

Meer weten?

Neem contact op met Bas Leijen